Lapsiperheiden kotipalvelu

Lapsiperheiden kotipalvelun avulla tuetaan perheitä arjen sujumisessa ja jaksamisessa. Palvelu vahvistaa perheiden hyvinvointia sekä ehkäisee perheen tilanteen vaikeutumista. Kotipalvelu sisältää apua lastenhoidossa ja jokapäiväisissä kotitöissä. Kotipalvelua tarjotaan perheille nopeasti, joustavasti ja yksilöllisesti perheen tarpeen mukaan.

Kotipalvelu on sosiaalihuoltolain mukaista sosiaalipalvelua ja sen myöntää perheelle aina perheen oman kunnan tai hyvinvointialueen sosiaalipalveluviranomainen. Lapsiperheen ei tarvitse olla lastensuojelun asiakas saadakseen kotipalvelua.

Lapsiperheen kotipalvelu on helposti saavutettava, matalan kynnyksen palvelu. Tavoitteena on tehokas lyhytaikainen tuki arjen askareissa. Se voi olla lastenhoito-, siivous- ja ruoanlaittoapua, riippuen perheen omasta tarpeesta. Lapsiperheellä on oikeus saada lapsiperheiden kotipalvelua, jos lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sitä edellyttää. Palvelun tarpeen syynä voi olla esimerkiksi verkostojen puute, sairaus, synnytys tai erotilanne.

Kotipalvelun työntekijät ovat lasten kanssa toimimiseen erikoistuneita alan ammattilaisia, lapsiperheiden hyvinvoinnin tukemisen osaajia ja ennaltaehkäisevien palvelujen asiantuntijoita.

Palvelusetelin tai maksusitoumuksen saaneet perheet tilaavat itse lapsiperheiden kotipalvelua palvelunumerostamme tai sähköpostitse. Toimimme useassa Varsinais-Suomen kunnassa.

Tilaa kotipalvelua palvelusetelillä:

Arkisin klo 8–11
perhepalvelut.varsinais-suomi@mll.fi

Asiakastyytyväisyys

Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä kotipalveluun! Vuonna 2022 tehdyn asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella 90% asiakkaista koki saaneensa tarvitsemaansa apua palvelun aikana, ja 97% suosittelisi palvelua myös muille:

• "Jokainen meillä ollut työntekijä on ollut hyvin empaattinen ja helposti lähestyttävä"
  • "Palvelut ylittivät odotukseni."

Kysy lisää:

Perhepalvelupäällikkö